EDI

Electronical Data Interchange between you and your suppliers

Elektronische gegevensuitwisseling

EDI of elektronische gegevensuitwisseling tussen u en uw leveranciers kan een enorme impact hebben op de prestatie van uw bedrijf, en dat is vooral het geval bij retailbedrijven.

In DdD bieden we onze klanten de EDI-mogelijkheid. We werken samen met het Duitse bedrijf Pranke dat meer dan 20 jaar ervaring heeft met elektronische gegevensuitwisseling in retailbedrijven.

Samen met Pranke verzekeren we dat er EDI gecreëerd wordt en dat die geïmplementeerd wordt in de DdD-oplossing. Een service die alles omvat, van het hosten van eBiss-omzettingssoftware naar de behandeling van dagelijkse transacties.

Documenttypes

De typische types gegevensdocumenten die via EDI naar de partners/leveranciers in de moderetailbedrijven doorgestuurd worden, zijn orders, orderbevestigingen, facturen en item- en prijscatalogussen. Ook voorraad- en verkoopgegevens kunnen via EDI worden doorgestuurd.

Als uw leverancier EDI ondersteunt, kunnen items rechtstreeks bij hun ontvangst geïmporteerd worden in het voorraadbeheersysteem. En als de prijsbepaling en de etikettering gedaan worden bij de leverancier, kunnen de items rechtstreeks op de schappen in de winkel gelegd worden, zonder dat ze het magazijn hoeven te passeren.

Read moreCollapse

De typische modules omvatten:

  • eBiss-server en servicecontrole (geautomatiseerd of manueel)
  • EDI-hotline (DdD-ondersteuning)
  • bericht- en foutnotificaties (normaal gezien op dagelijkse basis, incl. documentatie)
  • instelling van de EDI-partner en controle van de locaties
  • tracering en toezicht op EDI-berichten
  • continue procesoptimalisatie van de documentatie van de hierboven vermelde modules
  • EDI-berichtoverdrachten, ongeacht de systemen van derde partijen (onder andere Mail, AS2, X400 FTP)

 

 

Andere voordelen

Dankzij EDI worden de manuren verminderd en wordt het risico op fouten geminimaliseerd, aangezien de gegevens automatisch doorgestuurd worden, zonder dat er manuele processen aan te pas komen.

U zult ondervinden dat er minder werk nodig is voor het archiveren, kopiëren, ontvangen en sturen van mails en uw werknemers zullen meer tijd hebben om items te verkopen aan uw klanten en ze beter van dienst te zijn, aangezien EDI de administratieve druk verlicht.

Dankzij EDI zult u meer controle hebben over uw voorraad, productie en inkoop. Voor standaarditems kunt u ervoor kiezen om automatisch orderbevestigingen in passende tijdsspannen te accepteren of als uw leverancier toegang heeft tot uw voorraad- en verkoopgegevens, kunt u de orderbevestigingen van geselecteerde items automatisch laten sturen, wanneer er in de voorraad slechts een specifieke hoeveelheid is.

En tot slot zal EDI bijdragen aan betere informatie en snellere rapportage aan alle betrokken partijen op alle niveaus in uw bedrijf, en natuurlijk ook aan uw EDI-partners.

Op de lange termijn kan de uitwisseling van elektronische gegevens het begin zijn van een lang partnerschap tussen de winkel en de leverancier. De leverancier verzekert dat er een constante stroom van goederen in de aangepaste hoeveelheid is, terwijl de gegevens die de leverancier van de winkel ontvangt, waardevolle informatie verstrekken voor de productplanning.

U zult snel zien dat de uitwisseling van gegevens via EDI zal bijdragen aan een vermindering van de administratiekosten en ook zal zorgen voor een hogere voorraadrotatie. Een geoptimaliseerd assortiment en vermindering van de voorraad zonder dat u het risico loopt dat er geen standaarditems/-maten verkrijgbaar zijn, mindere manuren, zodat de klanten een betere service krijgen, waardoor de kans op trouwe klanten groter wordt en verhoging van uw concurrentievoordeel die leidt tot een grotere omzet, zijn allemaal voordelen van het gebruik van EDI.

En het resultaat? De kasstroom, liquiditeit en de brutowinst zullen stijgen.

Read moreCollapse

Wilt u meer te weten komen over de mogelijkheden van EDI

Bel ons op +45 7022 3010 of stuur ons uw contactgegevens

Chat with us x