OMNICHANNEL

Open API voor gemakkelijke integraties

We zijn ons ervan bewust dat een goedwerkend retailsysteem nog nooit zo belangrijk is geweest voor modedetailhandelaars. En om dat te bereiken moet u ervoor zorgen dat uw verschillende verkoopkanalen en IT-retailsystemen goed geïntegreerd zijn. Anders zult u niet in staat zijn een omnichannel-strategie te implementeren en u hebt die nodig, als u de behoeften van uw digitaal bedreven klanten wilt invullen.

Omnichannel is hier en zal niet verdwijnen

Bij omnichannel draait het om coördinatie, waarbij de klant in het middelpunt wordt geplaatst en waarbij de juiste content die relevant is voor de kernactiviteiten aan de klanten wordt geleverd. Wanneer er verschillende kanalen worden gebruikt, is het belangrijk om gegevens te integreren en te analyseren om er het meeste voordeel uit te halen en om de klanten transparantie te bieden.

Het is even relevant om te focussen op de verkoopkanalen en de informatie die u verstrekt aan uw klanten, terwijl u de silodenkwijze tussen de verkoopkanalen elimineert. Het is even belangrijk om te verzekeren dat er gegevens verzameld en verwerkt worden, zodat er kan gewerkt worden in een omnichannel-omgeving.

Verkoopkanalen

Detailhandelaars hebben vaak meer dan een verkoopkanaal. En het is belangrijk om zowel online te zijn als een fysieke winkel te hebben, maar de verschillende verkoopkanalen moet geïntegreerd zijn. Anders zult u niet alle voordelen kunnen halen uit de verschillende kanalen. In het slechtste geval zou het een averechts effect kunnen hebben op uw bedrijf, als u niet goed voorbereid bent en de verschillende kanalen niet laat “samensmelten”.

Klanten verwachten exact dezelfde mogelijkheden te hebben, of ze nu uw webwinkel bezoeken of uw fysieke winkel. Ze willen prijstransparantie, maar ook dezelfde informatie over het item, ongeacht op welk verkoopkanaal ze navigeren en uiteindelijk willen ze ook de vrijheid om te kiezen hoe het item geleverd wordt.

Voorraadbeheer zal uw kernfunctionaliteit zijn om hierin te slagen. Het beheer van uw voorraad zal ervoor zorgen dat uw klanten onmiddellijk weten wat u in voorraad hebt, ongeacht welk verkoopkanaal ze bezoeken. Voeg Click & Collect toe en u zult een flinke voorsprong hebben op het vlak van uw omnichannel-strategie.

Gegevens

In een sector met hoge concurrentie zoals die van de modedetailhandel vertrouwt u op cijfers en informatie om uw bedrijf te beheren. U moet niet alleen weten hoe uw voorraad precies presteert, maar het is ook belangrijk om uw klanten te kennen.

Tijdens uw dagelijkse activiteiten verzamelt u veel informatie, zoals verkoopcijfers en gegevens over inkomen, klanten en de markt. En om al deze gegevens verwerkt te krijgen moet u ze verzameld krijgen via integraties tussen uw IT-systemen. In de ideale wereld hebt u één app waarmee u toegang hebt tot uw volledig bedrijf en het kunt beheren.

DdD streeft ernaar uw bedrijfsbeheer zo eenvoudig en flexibel mogelijk te maken. We integreren via API, csv of EDI naar om het even welke derdepartijleverancier van IT-systemen. We hebben al een aantal integraties die klaar zijn en via de API van DdD kunnen we een gemakkelijke en veilige tweerichtingscommunicatie tussen verschillende IT-oplossingen, zoals een webwinkel, klantenclubapplicatie, rapportageapp en ERP-systemen creëren. Met dit in het achterhoofd hebt u een erg goede basis voor het plannen van uw omnichannel-strategie die focust op de optimalisatie van uw e-bedrijf en leverings- en bezorgingsketen.

Andere voordelen van het samenkoppelen van verschillende IT-systemen zijn een gemakkelijkere administratie en een kleiner risico op fouten bij bijvoorbeeld het registreren van items bij hun ontvangst.

Een paar van onze integratiepartners

Kunnen we u helpen van slag te gaan met uw omnichannel-retailstrategie?

Bel ons op +45 7022 3010 of stuur ons uw contactgegevens

Chat with us x